زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سختی گیر رزینی اتوماتیک دستگاهی است که از آن برای حذف سختی آب یا ناخالصی های محلول در استفاده می کنند عملکرد این دستگاه به دو حالت دستی یا اتوماتیک می باشد قابل ذکر است که عملکرد این دو حالت با هم یکسان است تفاوت اصلی در نوع شیر های بکار رفته در آنها است که در این مقاله در مورد قیمت سختی گیر رزینی اتوماتیک صحبت می کنیم.

سختی گیر رزینی اتوماتیک

دستگاه سختی گیر رزینی اتوماتیک دستگاهی است که با طی فرایندی مشخص باعث کاهش سختی آب می شود این دستگاه در صنایع مختلف و ساختمان های تجاری و مسکونی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه ی کار این دستگاه بگونه است که با استفاده از تبادل یونی، منیزیم و کلسیم محلول در آب را در فیلتر های خود جذب و آب نرم را خارج می کند یکی از روش های رایج سختی گیر، استفاده از دستگاه سختی گیر رزینی است یکی از روش‌های رایج سخت‌گیری، استفاده از نرم‌کننده‌های رزینی است. این دستگاه از یک استوانه فلزی تشکیل شده است که ماده رسوب زدا داخل آن قرار می گیرد. این رزین ها می توانند یون های سدیم را با یون های کلسیم و منیزیم در آب مبادله کرده و جایگزین آن ها کنند.

سختی گیر های رزینی مورد استفاده در تصفیه آب بیشتر به صورت استوانه ای فلزی هستند که ذرات رزین در آن قرار می گیرند. استفاده از رزین در تصفیه آب و رفع سختی آن در دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک می باشد که هر کدام دارای ویژگی های خاصی می باشند. یکی از تفاوت ها در نحوه بازسازی و تمیز کردن نرم کننده است. در سختی گیر تمام اتوماتیک فرآیند سختی گیری که اغلب به صورت بک واش است بدون نیاز به دخالت اپراتور یا انسان به صورت خودکار انجام می شود و رزین ها بازسازی می شوند. در مقابل، برای تمیز کردن رزین ها در نوع نیمه اتوماتیک نرم کننده، اپراتور این فرآیند را انجام می دهد. یکی از مهمترین کاربردهایسختی گیر رزین در صنایع چرم، نساجی، قالیشویی، صنایع لبنی و غذایی، صنایع نفت و پتروشیمی، بتن ریزی و ساختمان است.

سختی گیر های رزینی اتوماتیک

اجزای دستگاه سختی گیر رزینی

مخزن: رزین ها در داخل سختی گیر رزینی اتوماتیک قرار می گیرند. در واقع فرآیند تصفیه در این قسمت انجام می شود. در طراحی و فرایند نرم کننده آب رزینی و همچنین در تولید شکل و ساختار کلی دستگاه دارای اهمیت بسیار بالایی است محل شیرهای ورودی و خروجی و شیرهای متعدد در آن با حساسیت زیادی تعیین می شود. علاوه بر این، مواد مورد استفاده برای دستگاه بسیار مهم است و اغلب از ورق کربن فولاد ضد زنگ برای افزایش طول عمر و تولید دستگاه با کیفیت بالا استفاده می شود.

مواد رزین: رزین ها موادی هستند که از پلیمریزاسیون ترکیبات آلی به دست می آیند. بسته به نوع املاح و یون ها و همچنین مقدار آن ها، تعداد رزین های مختلفی در داخل مخزن نرم کننده استفاده می شود. به منظور جلوگیری از خروج رزین ها از نازل یونی و همچنین حذف ذرات معلق بزرگ تر در آب، رزین ها را روی یک بستر سیلیسی قرار می دهند.

نازل ها : نازل برای جمع آوری آب تصفیه شده مورد استفاده قرار می گیرد . مواد مورد استفاده در تولید آب نرم رزین برای نازل ها اغلب برنج، پلاستیک و پی وی سی است.

مخزن محلول آب و نمک : محتویات این مخازن برای بازسازی رزین استفاده می شود. رزین ها به مرور زمان به دلیل وجود آهن، منگنز و سایر فلزات کارایی خود را از دست می دهند و در نهایت عملکرد دستگاه مختل می شود. برای این منظور در تولید آب نرم نوعی مخزن PVC که به مخزن اصلی متصل می شود در نظر گرفته شده است. در این مخزن نمک و آب قرار داده شده که در شستشو و بازسازی نازل ها بسیار موثر است .

قیمت سختی گیر رزینی اتوماتیک

دستگاه سختی گیر رزینی اتوماتیک بسته به نوع ، ظرفیت و مواد به کار رفته در ساخت قطعات مختلف در آن ها قیمت های متفاوتی دارند که یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت دستگاه سختی گیر رزینی اتوماتیک نوع رزین به کار رفته در این دستگاه است رزین های کاتیونی قالباً از نوع آنیونی ارزون تر هستند و کاربرد بیشتری هم دارند. برند رزین نیز در مشخص کردن قیمت موثر است از عوامل مهم دیگر و همچنین بیشترین موارد حائز اهمیت در قیمت و خرید این دستگاه انواع سایز های سختی گیر است که بسته به نوع کارکرد در محیط های مسکونی یا کارگاه های صنعتی یا کارخانجات مورد استفاده قرار می گیرد برای اطلاع از قیمت دستگاه سختی گیر آب رزینی اتوماتیک آب مجموعه سازه مخزن می توانید از راه های ارتباطی درج شده در سایت با ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که کارشناسان این مجموعه علاوه بر ارائه قیمت دستگاه سختی گیر، مشاوره های لازم را برای انتخاب و خرید این دستگاه را کاملاً متناسب با محیط مورد استفاده ارائه خواهند داد .