زمان مطالعه: ۱۵ دقیقه
جهت دریافت مشاوره و ثبت سفارش کلیک کنید.

مخزن پلی اتیلن

باسلام به سایت سازه مخزن خوش آمدید. ما به شما اطلاعاتی در رابطه با مخزن پلی اتیلن، طراحی و قیمت و نحوه ی ساخت این مخزن خواهیم داد. با ما همراه باشید.

 

مخزن ابتدا توسط مهندسین سازه مخزن مکانیک و طراح، طبق نیاز های خریدار و بر اساس بایدها و نباید های مشخص شده توسط خریدار طراحی می شود و سپس با تایید کارفرما به خط تولید ارسال می شود. برای نگهداری آب یا سایر مایعات راه های متفاوتی وجود دارد. در این میان پلی اتیلن ماده ای کاملا سازگار با اینگونه مایعات به شمار می رود. مخازن پلی اتیلن که پلیمری نیز نام دارند علاوه بر نگهداری و حمل آب در نگهداری مواد شیمیایی نیز کاربرد گسترده ای دارند. در ادامه ی این مطلب به انواع آن ها و مزایا و معایب شان اشاره خواهد شد.

مخزن پلی اتیلن

معرفی مخزن پلی اتیلن

مخزن پلی اتیلن به نوعی از مخازن نگهداری سیالات در فشار اتمسفریک گفته می شود. عامه مردم این مخزن را به نام مخزن پلاستیکی یا همان تانکر پلاستیکی می شناسند. در گذشته تمامی مخازن نگهداری سیالات از جنس فلز ساخته می شد. برای نگهداری آب در تمامی مناطق کشور مخزن گالوانیزه خریداری می شد. با پیشرفت علم پلیمر در داخل کشور و بالا رفتن کیفیت محصولات ساخته شده از مواد پلیمری کم کم استقبال عامه مردم نیز از این دسته از محصولات بیشتر شد. مخزن پلی اتیلن یکی از محصولات پلیمری است که بسیار مورد استقبال خریداران قرار گرفت. به طوری که اکثر کسانی که علاقمند به خرید مخزن گالوانیزه بودند به فکر خرید مخزن پلی اتیلنی افتادند. همانطور که می دانید خریدار در هنگام خرید خود به دنبال محصولی است که به بهترین شکل ممکن نیاز خود را برطرف کند. این مخزن نیز دارای مزیت های بسیاری نسبت به مخازن فلزی بود و به همین دلیل خیلی زود جای خود را در بازار پیدا نمود. قیمت پایین تر، کیفیت بالاتر در نگهداری آب و بسیاری مزیت های دیگر موجب پیشی گرفت مخازن پلی اتیلن از مخزن گالوانیزه شدند. ( برای مطالعه بیشتر درباره مخزن گالوانیزه )

 

مخزن پلی اتیلن چیست؟

در صنایع ساختمان، کشاورزی و شیمیایی برای ذخیره سازی و حمل و نقل آب و دیگر مایعات، به مخازنی نیاز است که با آنها سازگاری داشته باشد. تنها ماده سازگار با آب و مایعات مختلف، پلی اتیلن است. مخازن پلی اتیلن بیشتر برای نگهداری و ذخیره سازی آب و سیالات سازگار با پلی اتیلن تولید می شوند. همچنین از این مخزن برای ذخیره سازی و حمل و بسته بندی انواع آفت کش ها و بسیاری از مواد شیمیایی نیز استفاده می شود. مخزن پلی اتیلنی که به آن مخزن پلیمری هم می گویند، به خاطر مزایای زیادی که دارد یکی از محبوب ترین تجهیزات صنعتی است که استفاده از آن در صنایع مختلف، بسیار عمومیت یافته است. مخزن پلی اتیلن در کنار مزایایی که دارد، دارای معایب و نقاط ضعفی نیز هست که با مطالعه در خصوص ساختار فیزیکی و شیمیایی اجزای تشکیل دهنده پلی اتیلن می توانیم از آنها آگاه شویم. ( برای مطالعه بیشتر درباره فیلتر شنی

 

مخزن پلی اتیلن - سازه مخزن

مخـزن پلی اتیلن-سازه مخزن

سوالات متداول کاربران در گوگل

آیا مخازن آب پلی اتیلن ایمن هستند؟

زمان مطالعه: ۱۵ دقیقه
مخازن پلی اتیلن آب برای ذخیره، حمل و نقل و جابجایی آب ایجاد می شوند. اکثر مخازن آب پلاستیکی قابل شرب هستند و با رزین مورد تایید FDA ساخته شده اند که آنها را برای آب آشامیدنی مناسب و ایمن می کند.

عمر مخازن پلی اتیلن چقدر است؟

زمان مطالعه: ۱۵ دقیقه
استاندارد صنعتی مخازن نگهداری مواد شیمیایی پلی اتیلن سه سال است مگر اینکه شرکت سازنده گارانتی بیشتری روی این محصول ارائه بدهد.

بزرگترین مخزن آب پلی اتیلن چیست؟

زمان مطالعه: ۱۵ دقیقه
مخازن پلی اتیلن آب اغلب در نهایت به ظرفیت حدود ۵۰۰۰۰ لیتر ختم می شوند.

مزایای مخزن پلی اتیلن چیست؟

از جمله مزایای استفاده از مخازن پلی اتیلن ، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

یکی از مهم ترین مزایای مخازن پلی اتیلن این است که ، خرید آن آسان و همیشه در دسترس و قابل حمل و نقل آسانی نیز می باشند ، این مخازن امروزه ، به صورت آنلاین و اینترنتی نیز به فروش می رسند ؛ همچنین از لحاظ قیمت ، نسبت به مخازن دیگر که با جنس های مختلف تولید شده اند ، بسیار مناسب تر است.

مخازن پلی‌اتیلنی، قابلیت نگهداری دامنه وسیعی از مواد را دارند و می توان از این مخازن، با توجه به جنس و ترکیب ساختاری شان ، برای امور صنعتی و غیر صنعتی دیگر نیز استفاده کرد.

مخازن پلی‌اتیلن را ، با توجه به شکل پذیری پلی اتیلن ، می توان با طراحی مناسب برای هر گونه فضایی ، در شکل ها و مدل های مختلف تولید کرد . این مخازن وزن نسبتا کمی دارند و به خاطر همین حمل و نقلشان به آسانی انجام می شوند .

 

 

مخازن پلی اتیلن چه نقاط ضعفی دارند ؟

با توجه به اینکه مخازن پلی اتیلن بسیار مقاوم هستند و نسبت به انواع دیگر مخازن ، دارای طول عمر بیشتری می باشند ، اما این مخازن نیز مانند هر محصول دیگری پس از مدتی از بین می روند ؛ مهمترین نقطه ضعف مخازن پلی اتیلن نسبت به مخازن فلزی ، آسیب پذیر بودن آنها در برابر ضربات شدید مکانیکی است که به یک نقطه از آن وارد می شود ، مثلا اگر یک مخزن پلی اتیلن در محیط باز قرار داشته باشد و همچنین دارای لایه محافظ در برابر یووی نباشد و یا تراکم آنتی یووی در لایه بیرونی آن کم باشد ، تابش اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند ، در دوره زمانی چند ساله ، ترکیبات پلی اتیلنی موجود در آن را از بین ببرد ؛ در این صورت ، این مخزن از یک ماده سخت و انعطاف پذیر به یک ماده سخت و شکننده تبدیل می شود که می تواند احتمال شکستگی آن را افزایش دهد. ( برای مطالعه بیشتر درباره مخزن تحت فشار )

انواع مخازن پلی اتیلن

مخازن پلی اتیلن به دلیل کاربردهای مختلفی که در صنایع دارند ، در شکل ها و ابعاد گوناگون تولید می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند . از انواع مخازن پلی اتیلن می توان به : مخازن افقی ، مخازن عمودی ، مخازن آسانرو یا کتابی ، مخازن مخروطی ، مخازن مکعبی و مخازن قیفی اشاره کرد.

مخازن پلی اتیلن در چه مدل هایی تولید می شوند؟

همانطور که در بالا  از انواع مخازن پلی اتیلن نام برده شد، این مخازن را از لحاظ شکل ظاهری، در مدل هایی تطبیق شده با انواع وانت ها و زیر پله ها تولید می کنند .

 

مخزن پلی اتیلن افقی:

مخزن پلی اتیلن افقی را بنا به دلایلی که در ادامه گفته خواهد شد، در زاویه ها و اندازه های مختل ، به صورت تک لایه، دولایه و سه لایه تولید و مورد بهره برداری قرار می دهند. برای نگهداری آب بصورت دفنی و همچنین نگهداری محلولهای شیمیایی، از مخزن دولایه پلی اتیلن بیشتر استفاده می شود. برای جلوگیری از تابش نور خورشید به آب یا محلول، از مخزن سه لایه پلی اتیلن استفاده می شود. همین امر باعث عدم تاثیر نور خورشید بر روی محلول های شیمیایی می شود و همچنین از تکثیر جلبک در مخازن نگهداری آب جلوگیری می کند. ( برای مطالعه بیشتر درباره مخزن استیل

مخازن افقی بدلیل شکل ظاهری و پخش نیرو ها توسط پایه ها در فضاهایی مانند پشت بام منازل مورد استفاده قرر می گیرند. عموما در هر پروژه ای که محدودیت ارتفاع داشته باشیم مخازن خوابیده یا افقی مورد توجه قرار می گیرند.

مخازن پلی اتیلنی افقی از ۱۲۰ لیتر تا ۷۵۰۰ لیتر در این مجموعه تولید می گردد که در صورت در خواست مختازن با ظرفیت بیشتر و یا ابعاد خاص امکان قالب گیری و تولید آن نیز فراهم می باشد که مسلما تابع زمان بیشتر خواهد بود.

 

مخزن پلی اتیلن-سازه مخزن

 

مخزن پلی اتیلن عمودی:

مخزن پلی اتیلن عمودی که مانند پلی اتیلن افقی در انواع تک لایه، دولایه و سه لایه تولید می شود. به دلیل شکل ارگونومیک خود و همراه دیواره های تقویت شده، می تواند مقدار بالایی از مایعات با PH بالا و پایین را نگهداری کند.

مخازن پلی اتیلن عمودی یکی از پر تیراژ ترین تولیدات شرکت در این زمینه می باشد که از ظرفیت ۱۰۰ لیتر تا گنجایش ۲۰.۰۰۰ لیتر تولید و عره می گردد. مخازن عمودی پلی اتیلن بصورت تکجداره تک لایه یا سه لایه تولید می گردد که دارای ورودی و خروجی و یک عدد دریچه بازدید خواهد بود. ( برای مطالعه بیشتر درباره مخزن فایبرگلاس )

مخزن پلی اتلین عمودی برای مصارف صنعتی و خانگی و … مو.رد استفاده قرار می گیرد. در ساختمان ها بیشتر به عنوان مخزن ذخیره آب در پشت بام یا حیاط قرار می گیرد.

مخزن پلی اتیلن-سازه مخزن

 

مخزن پلی اتیلن مکعبی

مخزن پلی اتیلن مکعبی ، معمولا زمانی مورد استفاده قرار می گیرد و تولید می شود که فضای مناسب برای نصب مخازن پلی اتیلن استوانه ای نباشد. به این دلیل که این مخازن ، نیاز به طراحی قوی تر و استفاده از مواد اولیه مضاعف در جهت بالا بردن استقامت آنها دارد ، نسبت به مخازن افقی و عمودی گران تر می باشند .

دسته دیگر مخازن پلاستیکی که در مصارف عمومی و خانگی مورد استقبال قرار گرفته مخازن مکعب مستطیل می باشد که در نوع خود کارایی بسیار بالایی خواهند داشت. در مکان هایی که محدودیت شدید ابعا وجود داشته باشئ مخازن مکعبی و کتابی مود استفاده قرار می گیرند. ( برای مطالعه بیشتر درباره دیونایزر )

این مخازن معمولا در ابعادی ساخته می شود که به راحتی امکان گذر از درب های ورودی، راه پله ها و … را داشته باشند. این مخازن از ظرفیت ۲۰۰ لیتر تا ظرفیت ۲۰۰۰ لیتر عموما تولید می گردند.

 

مخزن پلی اتیلن-سازه مخزن

 

مخازن آسان رو

از مخازن آسان‌رو برای نصب در مکان هایی که ورودی های محدودی دارند استفاده می شود و با توجه به اینکه این مخازن یکی از انواع مخازن آب می باشند ، در مصارف خانگی و صنعتی کاربرد دارند.

این مخزن ها که در انواع سه لایه و چهار لایه نیز موجود هستند ، برای نگهداری آب آشامیدنی در مدت زمان طولانی بسیار مناسب می باشند ، زیرا با داشتن لایه ضد نفوذ نور و ضد جلبک در آنها که به صورت سه لایه می باشد ، باعث عدم رشد جلبک ها در آب آشامیدنی می شوند . _ برای مطالعه بیشتر درباره ماینرباکس )

 

مخزن پلی اتیلن-سازه مخزن

مخزن پلی اتیلن-سازه مخزن

 

مخزن پلی اتیلن سم پاشی

از مخزن پلی اتیلن سم پاشی، برای نگهداری گونه های مختلف فرآورده های شیمیایی و غیره می توان استفاده کرد از منبع آب پلی اتیلن یا تانکر آب پلاستیکی سم پاشی استفاده کنید.

 

بحران آب و مخزن پلی اتیلن

کشور عزیزمان ایران متاسفانه در شرایط خشکسالی به سر می برد و به همین دلیل هر ساله میزان بارش در استان های مختلف کشور کاهش می یابد.کاهش بارش باران موجب گردیده که هر سال تعداد بیششتری از شهرها و استان های کشورمان درگیر کمبود آب و جیره بندی شوند.متاسفانه در برخی از استان ها ما شاهد این هستیم که کمبود آب تبدیل به نبود آب شده است.به همین دلیل تمامی خانه ها مجبور به خرید مخزن آب هستند.برای نگهداری آب در شرایط مناسب و بهداشتی یا باید اقدام به خرید مخزن فلزی از جنس گالوانیزه یا استیل نمود و یا تانکر پلاستیکی تهیه نمود. قیمت مخزن پلی اتیلن برای کاربری خانگی مناسب است و به همین دلیل خرید این مخازن برای منازل مسکونی مناسب تر است.البته این را نیز باید در نظر گرفت که این مخازن تا دمای ۴۵ درجه عمر خوبی دارند. ( برای مطالعه بیشتر درباره سختی گیر )

 

مخزن پلی اتیلن چگونه ساخته می شود؟

مخزن های پلی اتیلن از ورقه های پلی اتیلن به صورت یک لایه یا چند لایه ساخته می شوند. در صورتی که یک مخزن پلی اتیلنی برای نگهداری آب تولید شده باشد باید لایه داخلی آن که در ارتباط با آب است حتما گرید غذایی یا همان food grade باشد. استفاده از پلی اتیلن بازیافتی، گرانول و فیلر به هیچ وجه در مخزن پلی اتیلن نگهداری آب مجاز نیست. هر چه تعداد لایه های یک مخزن پلی اتیلن بیشتر باشد ضخامت آن نیز افزایش می یابد. چند لایه بودن مخزن پلی اتیلن حسن های دیگری مانند ضد اشعه UV آفتاب و ضد جلبک بودن نیز دارد. طبیعتا متریال به کار رفته برای ساخت مخزن پلی اتیلن چند لایه بیش از تک لایه می باشد و همین امر موجب می گردد قیمت مخزن پلی اتیلن چند لای بیشتر از تک لایه باشد. این نکته را نیز باید بدانید که مخزن پلی اتیلن فقط برای نگهداری آب استفاده نمی شود و در بسیاری از شرکت ها برای نگهداری از اسید نیز مخزن پلی اتیلن استفاده می کنند. مخزن پلی اتیلن به دلیل ویژگی که HDPE دارد توسط بسیاری از اسید ها خورده نمی شود. به همین دلیل گزینه بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای برای مخزن نگهداری اسید می باشد. البته نمی توان از مخزن پلی اتیلن آب برای نگهداری اسید استفاده نمود که در ادامه به طور مفصل تر دلایل آن را توضیح خواهیم داد.

 

مراحل ساخت مخزن پلی اتیلن

برای ساخت مخزن پلی اتیلن ، اول باید به طریقه به دست آمدن ماده پلی اتیلن بپردازیم ؛ ماده پلی اتیلن (PE) را از طریق پلیمریزاسیون کردن نفت خام و همچنین گاز های طبیعی مثل گاز اتیلن بدست می آوردند . این پلیمر به دست آمده ، تشکیل شده از یک زنجیر بلندی از اتم های کربن که متصل به دو اتم هیدروژن می باشد. این ساختار بسیار ساده ، باعث می شود پلی اتیلن در صنعت پلاستیک بسیار پر استفاده باشد ، زیرا پلی‌اتیلن ها می توانند ، خواص مختلفی چون چگالی ، شاخص جریان مذاب ، بلورینگی ، درجه شاخه‌ای و شبکه‌ای شدن ، وزن و توزیع وزن مولکولی را کنترل کنند .

اغلب روش تولید مخازن پلی اتیلن روتیشنال مدلینگ است که از پلی اتیلن HDPE برای شکل دهی مواد پلاستیکی به شکل تو خالی استفاده می شود. مهمترین ویژگی این روش ، ساخت مخازن به صورت کاملا یکپارچه است و از فرآیند قالب گیری دورانی به کمک یک قالب دو تکه استفاده می شود. برای تولید به روش روتیشنال مدلینگ که روش چرخشی هم می گویند ، از پلیمرهایی با وزن مولکولی بالاتر از ۶۰۰۰ استفاده می شود. اول پلیمر پودری را با مواد محافظ اشعه ماوراء بنفش (فیلتر یو وی) و رنگ مجاز ترکیب می کنند تا در درون قالب پخته شوند ، از روش اکستروژن و دستگاه اکسترود نیز برای شکل دهی بهتر و همگن نمودن رنگ استفاده می شود.

مخلوط به دست آمده ، در طی فرآیند با چرخش قالب در دو جهت ۳۶۰ درجه به صورت یکنواخت پخش می شود. سپس پس از کاهش درجه حرارت در اتاق خنک کننده ، مخزن از قالب جدا می شود. برای اینکه شکل تانکر آب ، در زمان سرد شدن حفظ شود ، دوران ادامه دارد. در مرحله بعد ، شکل ظاهری مخزن را با برش قسمت های زائده تکمیل می کنند. ساختار این مواد اولیه در ماشین های قالب گیری دورانی بدون حرارت دهی به صورت تک لایه انجام می پذیرد.

در روش روتیشنال مدلینگ ، تنظیم ضخامت یا درجه مقاوت به اشعه ماوراء بنفش با تغییر مقدار مواد اولیه امکان پذیر است. در پایان ، مخزن تولید شده را به بخش کنترل کیفیت ، جهت آزمایش های تست تحمل کشش ، ضربات مکانیکی ، کنترل ضخامت و … می فرستند تا محصول نهایی مطابق استاندارد برای عرضه در بازار آماده شود.

 

خرید مخزن پلی اتیلن

برای خرید مخزن ایتدا باید بدانید که چه نوع سیالی و با چه شرایطی قرار است در مخزن نگهداری شود. مخزن پلی اتیلنی که برای نگهاری اسید غلیظ استفاده می شود باید ضخیم تر از حد معمول باشد. اگر مخزن نیاز به حمل و نقل دارد حتما باید کاور فلزی به دور مخزن تعبیه شود. در هنگام خرید مخزن اسید باید دقت کنید که مخزن اسید گرانتر از مخازن معمولی است. اما اگر قصد خرید مخزن پلی اتیلن آب دارید چه نکاتی را باید بدانید ؟

در صورتی که می خواهید اقدام به خرید مخزن پلی اتیلن آب نمایید باید حتما مد نظر داشته باشید که این مخزن برای نگهداری آب شرب است و یا غیر شرب (مانند آب کشاورزی ، صنعتی و…) ، محل قرار گیری مخزن که در زیر آفتاب است یا خیر و اینکه ارتفاع مخزن چقدر است همه در انتخاب نوع مخزن  موثر خواهد بود. در صورت نیاز به خرید مخزن پلی اتیلن آب شرب حتما باید از مخزن های سه لایه یا چهار لایه استفاده کنید. زیرا در ساخت لایه داخلی این مخازن از پلی اتیلن FOOD GRADE استفاده شده است.اشعه آفتاب نیز به داخل مخزن پلی اتیلن ۳ و چهار لایه نفوذ نمی کند و به همین دلیل این مخازن به مخزن ضد جلبک معروف هستند.

 

قیمت مخزن پلی اتیلن

قیمت مخزن پلی اتیلن از مهم ترین عوامل در خرید و تصمیم گیری مشتریان محترم می باشد که به عوامل مختلفی بستگی دارد و دانستن آن برای خریدار خالی از لطف نیست.

مهم ترین عامل تاثیر گذار در قیمت مخزن پلی اتیلن قیمت مواد اولیه مصرفی در پروسه تولید مخزن می باشد. پلی اتیلن بسته به کیفیت تولید ، گرید مواد تولیدی ، خلوص و درصد اختلاط مواد ، شرکت پتروشیمی تولید کننده آن و … دارای قیمت متفاوتی خواهد بود.

دومین پارامتر مهم نوع مخازن پلی اتیلنی از لحاظ ساختار می باشد. بدین معنی که قیمت مخزن تک جداره تک لایه پایین ترین مقدار ، مخزن تکجداره سه لایه بعد از آن و قیمت مخزن دو جداره پلی اتیلن بالاترین مقدار را در یک حجم مشخص خواهد داشت.

پس از ساختار ، حجم یا ظرفیت عامل تعین کننده بعدی در تعیین قیمت مخزن پلی اتیلن می باشد. طبیعتا هرچه حجم مخزن مورد درخواست بالاتر باشد وزن مواد مصرفی بالاتر و در نتیجه قیمت تمام شده بالاتر خواهد بود.

تجهیزات الحاقی به مخززن نیز برخی مواقع تعیین کننده و تاثیر گذار می باشند. ملا در مخازنی که بدلیل فشار یا دمای بالا نیاز به تسمه کشی فلزی دور مخزن می باشد ، در برخی حالات قیمت عملیات فلزی و جوشکاری از هزینه ساخت خود مخزن پلی اتلینی بالاتر خواهد رفت. همچنین نصب تجهیزاتی همچون میکسر، ساید گلاس، آبنما، دریچه های بازدید خاص و … بر روی قیمت تمام شده مخزن موثر خواهند بود.

 

گروه صنعتی سازه مخزن سازنده مخزن پلی اتیلن کرج

گروه صنعتی سازه مخزن فعالیت خود را در سال ۱۳۹۱ و با تکیه بر تخصص مهندسین داخلی در فضایی به وسعت پنج هزار متر مربع و با هدف تولید انواع مخازن ذخیره و نگهداری آغاز نمود.این شرکت ابتدا با فعالیت در حوزه ساخت انواع مخازن فلزی تک جداره و چند جداره اعم از مخزن استیل ، گالوانیزه و انواع ورق های آلیاژی وارد عرصه ی تولید تجهیزات صنعتی شد، که با همت والای نیروهای متخصص و مدیریت صحیح در سال۱۳۹۴ موفق شد گام به عرصه تولید انواع مخازن پلی اتیلن ایستاده و خوابیده از نیم متر مکعب تا پنجاه متر مکعب نیز بگذارد‌.در راستای حرکت رو به جلوی شرکت که همواره یکی از دغدغه های مدیریت و اتاق فکر مجموعه می باشد ، اکنون گروه صنعتی سازه مخزن با تولید انواع مخازن تحت فشار ،چند جداره،کوئل دار ،میکسر دار ،پروسس که با استفاده از به روز ترین تکنولوژی های جوشکاری مانند برق ، آرگون ، co2 ،زیر پودری و… می باشد و با استفاده از انواع متریال اعم از استیل ، گالوانیزه و انواع ورق های آلیاژی تولید می گردد توانسته است سهم قابل توجهی از بازار داخلی کشورمان را از آن خود کند.گروه صنعتی سازه مخزن با تولید بیش از یک میلیون متر مکعبی انواع مخازن فلزی و پلی اتیلن در سال ۱۳۹۷ توانسته نام خود رادر میان ۱۰ تولید کننده اول مخازن در کشور مطرح نماید،باشد که با حمایت مسئولان و همت والای نیروهای متخصص این شرکت، این واحد بتواند با صادرات محصولات خود در سال های آینده و متعاقباً ارز آوری به کشور کمک شایانی را به اقتصاد ایران عزیزمان بنماید.

سوالات متداول مخزن پلی اتیلن

مخزن پلی اتیلن مکعبی چیست؟

زمان مطالعه: ۱۵ دقیقه
مخزن پلی اتیلن مکعبی ، معمولا زمانی مورد استفاده قرار می گیرد و تولید می شود که فضای مناسب برای نصب مخازن پلی اتیلن استوانه ای نباشد . امکان تولید مخازن پلی اتیلن مکعبی تا حجم ۳۰ هزار لیتر ، همچنین از حجم ۱۰۰۰ لیتر تا ۱۴۰.۰۰۰ لیتر ، به طور روتاری و دوجداره در قالب های روش اکستروژن با رنگ های مختلف می باشد . طراحی زوایای مخازن پلی اتیلن مکعبی به صورتی است که می توان آنها را در مکان هایی که دارای جای کمی هستند ، استفاده و نصب نمود.

مراحل ساخت مخزن پلی اتیلن چگونه است؟

زمان مطالعه: ۱۵ دقیقه
برای ساخت مخزن پلی اتیلن ، اول باید به طریقه به دست آمدن ماده پلی اتیلن بپردازیم ؛ ماده پلی اتیلن (PE) را از طریق پلیمریزاسیون کردن نفت خام و همچنین گاز های طبیعی مثل گاز اتیلن بدست می آوردند . این پلیمر به دست آمده ، تشکیل شده از یک زنجیر بلندی از اتم های کربن که متصل به دو اتم هیدروژن می باشد. این ساختار بسیار ساده ، باعث می شود پلی اتیلن در صنعت پلاستیک بسیار پر استفاده باشد ، زیرا پلی‌اتیلن ها می توانند ، خواص مختلفی چون چگالی ، شاخص جریان مذاب ، بلورینگی ، درجه شاخه‌ای و شبکه‌ای شدن ، وزن و توزیع وزن مولکولی را کنترل کنند.

انواع مخازن پلی اتیلن چیستند؟

زمان مطالعه: ۱۵ دقیقه
مخازن پلی اتیلن به دلیل کاربردهای مختلفی که در صنایع دارند ، در شکل ها و ابعاد گوناگون تولید می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند . از انواع مخازن پلی اتیلن می توان به : مخازن افقی ، مخازن عمودی ، مخازن آسانرو یا کتابی ، مخازن مخروطی ، مخازن مکعبی و مخازن قیفی اشاره کرد.



کاربرد مخزن پلی اتیلن در صنایع مختلف

پلی اتیلن یک پلاستیک سخت و بادوام است که از مونومر اتن تولید می شود . برای ایجاد پلی اتیلن، این مونومر اتن پلیمریزه می شود تا مواد پلی اتیلن را تشکیل دهد. به این معنی است که مولکول های اتن دارای یک واکنش شیمیایی هستند که باعث تشکیل پلیمر در آنها می شود. این زنجیره های پلیمری سه بعدی چیزی هستند که پلی اتیلن را تشکیل می دهند. در حالی که این ماده در اکثر مخازن پلاستیکی ما استفاده می شود، پلی اتیلن به طور گسترده ای شناخته شده است و در بسیاری از اقلام خانگی از جمله بسته بندی مواد غذایی، اسباب بازی ها و کیسه های پلاستیکی استفاده شده است. در ادامه مطلب باید و نباید هایی را بیان میکنیم در هنگام نگهداری مخزن پلی اتیلن نیاز است رعایت کنید

به مخزن پلی اتیلن فشار وارد نکنید ، هرگز جسم سنگینی را روی مخزن پلی اتیلن قرار ندهید و روی مخزن نروید. راه رفتن روی تانک باعث وارد شدن فشار میشود که به این نوع تانک آسیب می رساند . پلی اتیلن نمی تواند فشار را تحمل کند . مخزن پلی اتیلن برای حمل آب مناسب نیست ، اگر به دنبال مخزنی هستید که بتوانید از طریق آن آب را حمل کنید. مخزن پلی اتیلن انتخاب مناسبی برای این انجام این کار نیست . دلیلش هم مشخص است ، به دلیل تلاطم زیاد آب و سیال مخزن، در حین حرکت خودرو به دیواره مخزن پلی اتیلن آسیب می رساند. نوع خاصی از مخازن پلی اتیلن برای حمل آب وجود دارد که می توانید تهیه کنید.

  • از این مخزن در کشاورزی، برای سیستم های کودسازی و آبیاری برای کاربردهای تولید موادغذایی استفاده میکنند .
  • در صنعت خودرو از مخازن پلی اتیلن جهت ذخیره سازی سوخت ها و روغن ها مانند روغن موتور، روغن های سوخت و سوخت های دیزل استفاده می کنند .
  • از مخزن پلی اتیلن در صنایع فرآوری شیمیایی و تصفیه آب، جهت حمل مایعات خطرناک مورد استفاده قرار می گیرد .
  • از این مخزن برای تولیدات و پردازش های صنعتی، جهت الکتروپلیت کردن، بازیافت کردن و شستشوی برخی اجسام استفاده می کنند .