زمان مطالعه: ۴ دقیقه

نوعی از مخازن با عنوان مخزن استیل دوجداره به منظور حفظ کیفیت و کنترل دمای محیطی که مواد غذایی، مواد اولیه صنعتی حساس و … هستند که ساختاری ایزوله و منحصر به فردی دارند و می توان از آن ها در صنایعی مثل صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی و … استفاده نمود.

مخزن استیل دوجداره

مخزن استیل دوجداره نوعی از انواع مخزن استیل می باشد که به عنوان ابزاری کمکی در صنایع مختلف، نقشی کلیدی در حفظ کیفیت و دمای مواد ایفا می‌ کند. مخزن استیل به منظور نگهداری و مراقبت از مواد مختلفی مثل مواد غذایی ، دارویی و مواد شیمیایی و … مورد استفاده قرار می گیرد. این مخازن با ساختاری منحصر به فرد، مزایای بسیاری را به ارمغان می‌ آورند و برای آن صنایعی که نیاز به مخزن های ایزوله دارند تا از مواد مورد نیاز آن صنایع مراقبت شود، می تواند بسیار مفید عمل کند. ساختار مخزن استیل دوجداره به گونه ایست که این مخزن از دو لایه مجزا از ورق استیل تشکیل شده است که با یک فضای خالی بین آن‌ ها از هم جدا می‌ شوند. این فضای خالی می‌ تواند با موادی مانند عایق فوم پلی یورتان پر شود تا از هدر رفتن گرما یا سرما به این وسیله جلوگیری شود. از مخازن استیل دوجداره برای محصولاتی مثل شیر که نباید تحت تغییر دما به صورت مداوم قرار بگیرند و یا نگهداری روغن هایی نباید در هوای سرد زمستان منجمد بشود استفاده می شوند.

مزایای مخازن استیل

مخزن استیل دو جداره با توجه به ساختاری که دارد به راحتی می تواند از آسیب دیدن مواد مختلفی که می تواند به خسارت جبران نا پذیر برای صنایع سبب گردد، جلوگیری کند. مخزن استیل دوجداره دارای مزایای مختلفی است مثلا حفظ دما که مخازن استیل دوجداره با جلوگیری از تبادل دمایی بین محیط داخل و خارج مخزن، دمای مواد را برای مدت طولانی حفظ می‌ کنند. این امر برای نگهداری موادی مانند مواد غذایی، نوشیدنی‌ ها، مواد شیمیایی و دارویی که به دمای ثابت نیاز دارند، بسیار مفید می باشد و می تواند به راحتی از آن ها مراقبت کند. یکی دیگر از مزیت های مخزن استیل دو جداره جلوگیری از یخ زدگی مواد مختلف است. این مخازن در فصول سرد سال، با عایقی که درون خود دارند از یخ زدگی موادی که درون مخزن قرار گرفته اند جلوگیری می‌ کنند. کاهش اتلاف انرژی که با حفظ دمای مواد انجام می گیرد، مزیت بعدی این دستگاه ها می باشد که نیاز به سیستم‌ های گرمایشی یا سرمایشی را برای تنظیم دمای داخل مخزن کاهش می‌ دهد که به نفع صرفه‌ جویی در مصرف انرژی خواهد بود. مخزن استیل دوجداره با جلو گیری کردن از نفوذ نور و هوا به داخل مخزن، از فاسد شدن و تغییر کیفیت مواد جلوگیری می‌ کند.پس حفظ کیفیت مواد را می توان گزینه بعدی از میان مزایای مخازن استیل نام برد که بسیار کاربردی و مفید نموده است. مقاومت بالا در مخزن استیل دوجداره به جهت استیل به کار رفته در ساخت این مخازن می باشد که مقاومت بالایی در برابر خوردگی، زنگ زدگی و ضربه دارد و طول عمر مفید مخزن را افزایش می‌ دهد. سطوح داخلی و خارجی مخزن استیل دوجداره به راحتی قابل شست و شو و تمیز کردن هستند که از نظر بهداشت و سلامت مواد اهمیت زیادی دارد. به علاوه تنوع در اندازه و کاربرد از مزیت های دیگر این مخزن می باشد که مخازن دوجداره در اندازه‌ ها و ظرفیت‌ های مختلف تولید می‌ شوند و برای مصارف گوناگونی مانند ذخیره آب، مواد شیمیایی، مواد غذایی، دارو، روغن و … مورد استفاده قرار می گیرند.
مخزن استیل آبسردکن

مخزن استیل آبسردکن می‌تواند طیف وسیعی از مخازن و مخازن تحت فشار را برای بسیاری از کاربردهای سیستم خنک‌کننده تامین کند. مخازن استیل ضد زنگ از ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ …

کاربرد های مخازن استیل دو جداره

مخزن استیل دوجداره به جهت ویژگی هایی که دارد، کاربرد های بسیاری دارد و می توان به راحتی از این مخازن در صنایع مختلف استفاده کرد. صنایع زیر تنها بخشی از صنعت هایی است که از مخزن استیل دو جداره استفاده می کنند.

  • صنایع غذایی: برای نگهداری انواع مواد غذایی مانند شیر، لبنیات، آب میوه، روغن، نوشیدنی‌ ها و …
  • صنایع دارویی: برای ذخیره و نگهداری دارو ها، مواد اولیه دارویی و سرم‌ ها
  • صنایع شیمیایی: برای نگهداری مواد شیمیایی، اسید ها، قلیا ها و …
  • صنایع آرایشی و بهداشتی: برای نگهداری مواد اولیه و محصولات آرایشی و بهداشتی
  • پتروشیمی: برای ذخیره مواد پتروشیمی و مشتقات نفتی
  • تصفیه آب: برای ذخیره آب آشامیدنی و تصفیه شده
  • کشاورزی: برای نگهداری سموم، کودها و مواد شیمیایی کشاورزی

نکات مهم در انتخاب مخزن استیل دوجداره

از آن جایی که مخازن استیل دو جداره دارای انواع مختلف هستند، لازم است ویژگی های هر یک را به درستی شناخته و همچنین نوع مصرفی که از مخزن استیل دوجداره انتظار دارید را در نظر بگیرید و بر اساس آن ها مخزن استیل دو جداره خود را تهیه نمائید. به علاوه در صورتی که در این زمینه اطلاعات کافی ندارید، توصیه می کنیم از متخصصین کمک بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. اطلاعاتی که لازم است درباره مخزن استیل در نظر بگیرید یک مورد آن ظرفیت مخزن است. انتخاب ظرفیت مناسب مخزن استیل با توجه به نیاز و حجم مواد مورد نظر باید انجام گیرد. مورد بعدی انتخاب نوع عایق مناسب با توجه به نوع مواد و دمای مورد نیاز می باشد که لازم است به آن دقت کافی نمائید. ضخامت ورق استیل هم مورد بعدی است که انتخاب ضخامت مناسب ورق استیل با توجه به نوع مواد و فشار داخلی لازم است انجام گیرد. همینطور کیفیت ساخت مخزن است که با کیفیت ساخت بالا و جوشکاری دقیق برای جلوگیری از نشتی صورت می پذیرد. در آخر برند محصول و گارانتی آن را باید در نظر بگیرید که انتخاب برند معتبر و شناخته شده با گارانتی و خدمات پس از فروش از الزامات خرید مخزن استیل دوجداره