زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مخزن ذخیره آب یکی از پرکاربرد ترین انواع مخازن در صنایع کوچک و بزرگ و حتی ساختمان های مسکونی می باشد مخزنی محبوبت بالایی دارد و از برای مردم مقرون به صرفه است که دارای ویژگی هایی از جمله مقاومت در برابر سایش بسیار بالا ، دوام و طول عمر بیشتر ، ضد زنگ ، انعطاف پذیر در جابجایی ، قابل بازیافت ، ارزش زیبایی شناسی بالا ، قیمت مناسب ، وزن سبک و … که ما تنها به برخی از این مشخصات عامه اشاره کردیم .

مخزن ذخیره آب

از این مخزن برای ذخیره آب تمیز استفاده می شود مخزن ذخیره آب با خواص بی اثر و غیر خورنده ، محصولی فوق العاده ایده آل برای ذخیره آب تمیز در تمامی صنایع به حساب می آید . بسیار مناسب برای جایگزینی سینک های پلاستیکی سنتی که به راحتی خورده می شوند و اغلب پس از استفاده طولانی مدت پوسیده می شوند. مخازن کامپوزیت توانایی عایق بندی در برابر تبخیر را دارند و ایمنی را برای انسان تضمین می کنند. همانطور که در بالا ذکر شد، مخزن ذخیره آب در حال حاضر به طور گسترده در زندگی روزمره و صنعت استفاده می شود . مخزن ذخیره آب باید ویژگی هایی شامل استحکام مکانیکی بالا ، مقاوم در برابر خوردگی و اکسیداسیون ناشی از مواد شیمیایی مختلف ، حتی اسید های قوی و مقاوم در برابر محیط های خشن  همچنین مقاومت حرارتی بالایی حتی در محیط های با دمای بالا را باید داشته باشد تا تغییر شکل آن دشوار شود و ظاهر خود را حفظ کند . مخزن ذخیره آب باید دارای عایق حرارتی و الکتریکی خوبی باشد بنابراین این قابلیت را داشته باشد که دمای مخزن را همیشه ثابت نگه دارد .

طراحی و ساخت انواع مخزن

مخزن ذخیره آب را میتوان در اندازه ، سایز و ضخامت و شکل های هندسی متفاوتی میتوان طوراحی و تولید کرد طراحی جمع و جور، تعمیر و نگهداری آسان بارزترین ویژگی این مخزن است محصول دارای شکل استوانه ای عمودی یا افقی می باشد که با انواع مختلفی از ظرفیت متناسب با نیاز های مشتری ساخته می شود بنابراین ، منطقه را در هنگام استفاده بهینه می کند و همچنین تعمیر و نگهداری را ساده می کند همچنین وزن سبک برای جابجایی و نصب آسان در مخزن مهم ترین ویژگی های مد نظر مشتری است به خصوص برای مشتریان در مناطق دور افتاده و با زمین نامناسب ، که باعث صرفه جویی در هزینه های اضافی استخدام کارگران حمل و نقل می شود . مخزن گالوانیزه از پرکاربرد ترین و محبوب ترین نوع مخازن ذخیره است هر چند قیمت مخزن ذخیره نسبت به مخازن دیگر گران تر است به دلیل مقاومت بالای آن و توانایی مقاومت در برابر ضربه های قوی بدون آسیب قابل توجه و به وضوح سبک تر از فولاد ضد زنگ، فولاد، چدن، آهن … بیشتر مردم این مخزن را به سایر ترجیح می دهند . تعهد به دوام، هر محصول مخزن در اینجا به مدت ۱۰ تا ۲۰ سال بدون آسیب قابل استفاده است .

تانکر آب

یک مخزن آب به عنوان یک مخزن برای سیالات تمیز و فیلتر شده تا زمانی که برای مصرف آماده شود عمل می کند . بسته به نیاز سازمان تانکر آب در سایز ها ، ظرفیت ها …

نصب مخزن ذخیره آب

مخزن ذخیره آب نوعی تجهیزات مفید برای صنایع امروزی هستند که به ذخیره و نگهداری آب و مایعات برای مدت طولانی بدون تخریب یا نشت به محیط کمک می کنند . بنابراین، همه می خواهند یک تامین کننده مخزن راه حل معتبر ، با کیفیت و قیمت مناسب پیدا کنند. با این حال، با وضعیت فعلی، آدرس‌های جعلی زیادی ظاهر شده‌اند که فاقد اعتبار هستند، و انتخاب یک تامین‌کننده رضایت بخش که استاندارد مخازن و کیفیت را داشته باشد را برای خریداران دشوار می‌سازد. متخصص در ارائه محصولات مخزن باکیفیت با قیمت مناسب است که تضمین شده است بیشترین رضایت مشتریان را به همراه داشته باشد . قبل از ساخت مخزن ، زمین باید محکم شود تا بتوان آن را روی سطحی یکنواخت و سخت نصب کرد . امروزه با امکانات تولید مدرن ، جایی که کف ها در مرحله ساخت و ساز تأسیسات به خوبی آماده شده اند ، مشکلی ندارد . در غیر این صورت توصیه می کنیم مخازن را روی دال های بتنی ( روسازی ) با ضخامت حداقل ۳ سانتی متر قرار دهید . علاوه بر این ، ساختار را می توان با زوایای فلزی متصل به زمین محکم کرد . همچنین یک راه حل خوب این است که مخزن را حدوداً ۸۰ سانتی متر در زمین فرو کنید . در هر مورد چه مخزن در داخل یا خارج از خانه قرار گیرد ، یک تپه ماسه به ارتفاع حدود ۲۰ سانتی متر در پایین قرار داده می شود این به توزیع بهتر نیرو های تنش وارده بر عناصر مخزن کمک می کند و محافظت بیشتری در برابر سایش کف بر روی آن ایجاد می کند . اکثر سیال هایی که نیاز به نگهداری و ذخیره سازی دارند ، نوع ذخیره و شرایط نگهداری بسیار مهم است بنابراین انتخاب مخزن ذخیره آب بسیار مهم است .

چرا باید از مخزن ذخیره استفاده کرد ؟

در گذشته ، اکثر سازندگان مخازن ذخیره برای ساخت از فولاد کربن استفاده می کردند . اما پس از مدتی استفاده، نتایج نشان می‌دهد که بادوام نیست ، مستعد خوردگی است ، عمر مخزن و محلول های داخل آن دیگر مانند نمونه اصلی سالم نمی مانند و به شدت بر بودجه تأثیر می گذارد . و عملکرد کاری در حال حاضر با پیشرفت قوی تکنولوژی ، تولید کنندگان زیادی مخازن مختلف را ساخته و تولید کرده اند که در انواع ، طرح ها ، سبک ها و غیره متنوع می باشد . مخزن استیل ذخیره این قابلیت را دارد که بر تمامی محدودیت های مخازن کربن فولادی غلبه کند و الزامات استاندارد مخازن را به طور کامل برآورده کند . مخزن ذخیره آب با توجه به اینکه دارای مقاومت بالای و طول عمر بیشتر است  با این حال ، مخزن ذخیره سازی فولاد ضد زنگ هنوز در مورد کاربران بسیار حساس هستند زیرا قیمت آن بسیار بالا است . در عوض ، مردم اغلب در خرید و انتخاب به دلیل قیمت هزینه های نگهداری پایدار و اطمینان از استانداردهای لازم استفاده می کنند .