زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مخزن آب فلزی مکعبی به طور خاص برای کاربردهایی با طیف وسیعی از نیازهای خاص طراحی شده است. این مخازن به خوبی برای کاربردهای ساختمانی تجاری مناسب هستند که در آن مخازن باید در حفره های ساختمانی خاص قرار گیرند تا آب برای آتش سوزی یا خدمات دیگر مانند آشامیدنی فراهم شود . آنها همچنین می توانند در خارج از منزل در کاربردهای شهری و صنعتی زمانی که فضا در ممتاز است استفاده شوند.

مخزن آب فلزی مکعبی

طراحی مدولار مخزن آب فلزی مکعبی را می توان به طور خاص برای دستیابی به حداکثر ظرفیت ذخیره سازی در حفره ها و حفره های ساختمانی طراحی کرد که در آن مخازن گرد از فضای محدود استفاده بهینه نمی کنند . مخزن آب فلزی مکعبی فاقد پوشش داخلی هستند و با ساختار پانل پیچ و مهره ای ساخته می شوند که به طور کامل از طریق یک درزگیر پلی اورتان آب بندی می شود . مخزن فلزی آب صرف نظر از ساختارشان، نوعی مخازن هستند که مزایای زیادی دارند . اینها نوعی تانکر های فلزی آب هستند که آب در آنها تمام خواص خود را حفظ می کند و آلوده نمی شود . این فلز از آب داخل در برابر باکتری های احتمالی و اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند . مخازن فلزی پیچ و مهره ای هستند و همگی با یراق آلات و متعلقات لازم برای نصب با ابعاد، کیفیت و طبق مقررات درخواستی مشتری و در نهایت مخازن ورق فلزی با بالاترین کیفیت عرضه می شوند . مخزن آب فلزی مکعبی از فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم طراحی و تولید می شوند با این حال، در داخل مخازن آب برخی از اجزا یا قطعات، مانند شیرهای تخلیه و پرکننده یا غشاهای پوششی ، ممکن است به ترتیب از مواد دیگری مانند آهن ساخته شده باشند .

مزایای مخزن فلزی

مزیت اصلی مخزن آب فلزی مکعبی این است که به راحتی با فضای نصب شده سازگار می شوند . آنها حتی می توانند در داخل تانک های چهار گوش ، گاراژ، اتاق دیگ بخار، تراس پشت بام و غیره ادغام شوند . این مخازن چهارگوش به لطف شکل ارگونومیک خود به حداکثر ظرفیت در حداقل فضا دست می یابند . مخزن آب فلزی مکعبی نیز مانند سایر مخازن مزایای زیدی دارد و در برابر شرایط آب و هوایی مختلف از مقاومت بالایی برخوردار هستند و همین دلیل طول عمر بیشتری نسبت سایر مخازن دارند و همین امر سبب محبوبیت این مخازن شده است بنابراین می توان از ظروف چهار گوش برای ذخیره آب آشامیدنی، آب آبیاری یا حتی موارد دیگر در صنایع مختلف استفاده کرد. مخزن آب فلزی مکعبی بسته به ابعادشان به صورت داخلی توسط تسمه های عرضی تقویت می شوند . و یکی از مزیت های مخازن فلزی این است که می توان آنها را از نظر رنگ و اندازه و ظرفیت مطابق با سلیقه مشتری سفارشی کرد . توصیه می شود مخزن آب فلزی مکعبی بر روی پایه های بتنی نصب شوند.

تانکر آب

یک مخزن آب به عنوان یک مخزن برای سیالات تمیز و فیلتر شده تا زمانی که برای مصرف آماده شود عمل می کند . بسته به نیاز سازمان تانکر آب در سایز ها ، ظرفیت ها …

کاربرد مخازن آب

اکثر مخازن فلزی مدرن از فولاد ساخته شده اند که دارای یک پوشش پلیمری بهداشتی در داخل است. مخزن ذخیره آب فولادی عمر مفیدی در حدود ۲۰ سال دارند، اما اغلب عمر طولانی تری دارند. در مقابل، مخازن روی آلومینیوم و گالوانیزه پس از ۱۰ سال استفاده شروع به خوردگی می کنند. فضای داخلی مخازن فولادی به گونه ای ساخته شده است که از خوردگی مواد جلوگیری می کند. بنابراین مهم است که این قطعه را در هنگام مونتاژ، نصب، تمیز کردن یا نگهداری ایمن نگه دارید. مخازن ساخته شده از روی-آلومینیوم می توانند روی را در غلظت های بالا آزاد کنند که خطری برای سلامتی محسوب نمی شود، اما می تواند بر طعم آب تأثیر بگذارد. مخازن فولادی برای ذخیره آب آشامیدنی ترجیح داده می شوند زیرا معمولاً الزامات قانون منطقه را نیز برآورده می کنند. از مخزن آب فلزی مکعبی میتوان در صنایع مختلفی استفاده کرد که شامل موارد زیر می باشد :

  • خدمات آتش نشانی
  • محلول های آب آشامیدنی
  • ذخیره سازی آب خاکستری
  • آب فاضلاب
  • آب فرآیند صنعتی
  • آب دریا
  • ذخیره سازی مواد شیمیایی
  • مخازن آب سرد

فرآیند نگهداری مخزن آب فلزی مکعبی

بررسی های منظم برای نشت یا انسداد می تواند به جلوگیری از مشکلات قبل از شروع آنها کمک کند . تمیز کردن مخزن باید با ابزارهای غیر ساینده انجام شود تا از خراشیدن سطح مخزن جلوگیری شود که می تواند منجر به خراب شدن شود . معمولاً از محلول های شوینده ملایم استفاده می شود ، زیرا بدون اینکه روی مواد زبر باشند ، مؤثر هستند . زهکشی نیز در حفظ پاکیزگی مهم است اطمینان حاصل کنید که مخزن ذخیره سازی شما راه حلی مناسب برای خروج مایع دارد و از تجمع رسوبات و زباله‌هایی که ممکن است به مرور زمان باعث آسیب شوند ، کاهش می یابد . مخزن آب فلزی مکعبی برای بهترین عملکرد خود نیاز به تمیز کردن کامل دارند برای تمیز کردن مخزن آب فلزی مکعبی باید فرایندی را طی کیند ابتدا منبع آب را از مخزن تخلیه کرده و آن را با هوا کاملاً خشک کنید تا مطمئن شوید که هیچ اثری در داخل آن باقی نمانده است.  مرحله بعدی شستشوی دقیق با استفاده از پاک کننده های صنعتی مورد تایید آژانس حفاظت از محیط زیست ( EPA ) است . این مواد شیمیایی قوی به حذف لکه های سرسخت، باکتری های مضر و زباله هایی که می توانند بر عملکرد مخزن شما تأثیر بگذارند، کمک می کند. با این حال ابزارهای تخصصی مانند جت‌های آب پرفشار، تمیزی عمیقی را ایجاد می کنند و به گوشه های مخزن می رسند که با روش های دستی تمیزکردن آن ممکن نیست . حالا قبل از پر کردن مخزن، اجازه دهید تا مخزن کاملا خشک شود. این از هرگونه احتمال واکنش های شیمیایی با باکتری ها، رطوبت باقی مانده یا باقی مانده های پاک کننده جلوگیری می کند. بنابراین به یاد داشته باشید: تخلیه، اسکراب، آبکشی و خشک کردن . این فرآیند چهار مرحله ای مخزن آب فلزی را در بهترین شکل نگه می دارد .