زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مخزن آب کتابی یک مخزن ذخیره آب است که با ساختاری باریک برای قرار گرفتن در فضاهای کوچک یا باریک، مانند کناره های ساختمان ها یا املاک مسکونی طراحی شده است . مخزن آب کتابی به راحتی در محیط های تنگ و باریک مانند راهروها میتوان جابه جا کرد و قرار داد بنابراین میتوان با هر شکل و اندازه ای متناسب با مکان های تجاری، خانگی، روستایی و صنعتی طراحی و تولید کرد .

مخزن آب کتابی

مخزن آب کتابی یا مخازن آب پلی اسلیم لاین مخازن بسیار محبوبی برای افراد پس از ذخیره آب در یک فضای تنگ است.  مخزن آب کتابی ، مخزن آبی است که دارای پروفیل باریکی است . عرض مخازن آب باریک معمولاً به گونه ای طراحی می شود که به مخزن اجازه می دهد در فضای باریک و پایین سمت خانه یا ساختمان مسکونی شما قرار گیرد . مخازن آب اسلیم لاین در مناطق متراکم و مکان های کوچک تر هستند ، بسیار محبوب می باشد . مخازن کتابی تک لایه و سه لایه و مخازن با ظرفیت متفاوت برای فروش در سراسر کشور موجود می باشد . این مخزن آب را یک ظرف یا مکعب آسان می نامند زیرا به راحتی در بسیاری جا ها بدون دغدغه و محدودیت مکانی جا می گیرد و قابل استفاده هستند . مخزن آب کتابی که به آن ایزی تانک نیز گفته می شود ، برای رفع نیاز بسیاری از افرادی که فضای کافی برای نصب مخازن افقی و عمودی ندارند، ساخته شده است . مخزن آب کتابی به گونه ای طراحی و عرضه می گردد که در برابر فشار آب به هیچ عنوان حالت و شکل ظاهری خود را از دست نمی دهد ؛ زیرا تمامی مکانیسم های تقویتی در روند طراحی و تولید آن در نظر گرفته شده است . این نوع مخازن از جنس مخزن پلی اتیلن می باشد و دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند و به دلیل شکل هندسی متفاوت, قابلیت عبور از فضاهای بسیار تنگ و کوچک را دارند و در تمام محیط هایی که فضای کافی برای قرار گیری مخازن معمولی را ندارد, می توان این مخازن را استفاده کرد.

مخزن باریک چه مزایایی دارد ؟

مفیدترین مزیت مخزن آب کتابی ، باریک بودن مخزن است . برخلاف مخازن گرد که قطر بیشتری دارند، مخازن آب باریک معمولاً بین ۵۵۰ تا ۱۰۰۰ میلی متر هستند و این بنابه درخواست و سفارش مشتری متغیر است . طراحی باریک مخازن به شما این امکان را می دهد که در کمترین میزان آب بیشترین مقدار آب را دریافت کنید . مخزن آب کتابی برای توسعه دهندگان و سازندگان محبوب ترین هستند زیرا به آنها اجازه می دهد تا از فضای روی زمین حداکثر استفاده را ببرند . مخازن باریک کوچکتر محبوب هستند زیرا از نظر زیبایی شناسی برای حیاط خلوت خوشایندتر هستند .  تمامی مخازن کتابی پلی اتیلنی به صورت دولایه و سه لایه تولید می ‌شوند که به دلیل وجود لایه های رنگی و استفاده از فیلتر نور مرئی از رشد جلبک ها در دمای آنها جلوگیری می شود. به دلیل داشتن مقاومت بالا به راحتی می توان آنها را در فضای باز و حتی محیط پشت بام هم نصب کرد. سایر مزایای مخزن آب باریک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وزن کم مخزن
  • مونتاژ آسان
  • حمل و نقل راحت
  • عمق کم پایه مخزن
  • درب های محکم پیچ
  • سبد فیلتر یکپارچه
  • مقاومت در برابر خوردگی شیمیایی
  • براکت های نصب یکپارچه
  • مقاومت مکانیکی بالا
  • روسازه های بازرسی پیچی
تانکر آب

یک مخزن آب به عنوان یک مخزن برای سیالات تمیز و فیلتر شده تا زمانی که برای مصرف آماده شود عمل می کند . بسته به نیاز سازمان تانکر آب در سایز ها ، ظرفیت ها …

کاربرد مخازن کتابی

مخزن آب کتابی تمام مزایای هر مخزن آب دیگری مانند صرفه جویی در هزینه آب از مواد درجه یک و با کیفیت طراحی و تولید می شود به راحتی برای نگهداری آب شرب و آب مورد نیاز در صنایع غذایی کاربرد دارند. از مهمترین مزایای مخزن آب کتابی که به صورت دولایه و سه لایه تولید می ‌شوند که به دلیل وجود لایه های رنگی و استفاده از فیلتر نور مرئی از رشد جلبک ها در دمای آنها جلوگیری می شود . اما دلایل مختلفی وجود دارد که چرا می توانید مخزن های باریک را برای خانه جدید خود انتخاب کنید :

  • صرفه جویی در فضا : ماهیت فشرده یک لاغر باریک احتمالاً بزرگترین مزیت است. اگر فضا در ملک شما محدود است، یک خط باریک می تواند مخزن آب کتابی را به راحتی در امتداد دیوار بیرونی، در بخش باریک بین خانه و خط نرده یا حتی زیر پله های خارجی قرار گیرد.
  • ظاهر : در حالی که گفته می شود زیبایی در چشم بیننده است، مخازن باریک ظاهر منحصر به فردی دارند که برخی از صاحبان خانه ممکن است از یک ویژگی طراحی یا جداکننده فضا استفاده کنند. خطوط باریک حس امروزی تری می دهد و به راحتی می تواند با محیط اطراف ترکیب شود.
  • انطباق : اگر لوله کشی در آب باران انجام می شود، مخازن باریک در اندازه هایی که معمولاً برای انطباق با الزامات پایداری آب دولت محلی لازم است در دسترس هستند.

قیمت مخزن آب کتابی

مخزن آب کتابی در قیمت نسبتا بالایی دارند، به دلیل اینکه ابعاد منحصربفرد و مناسبی که دارد, مقدار مناسبی برای ذخیره سازی فراهم می کند و به راحتی می توان آن را در فضاهایی که دیگر مخازن نصب نمی شود , نصب کرد با این حال گرانتر از مخازن آب گرد هستند . این مخازن از پلی اتیلن با کیفیت فوق العاده بالا ، درجه مواد ، پایدار در اشعه ماوراء بنفش ( UV ) ساخته شده اند، این مخازن از استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند و سال ها استفاده بدون نگرانی را برای شما به ارمغان می آورد . قیمت مخزن آب کتابی به دلیل نحوه طراحی و ساخت متفاوت نسبت سایر مخازن و کاربرد آن می باشدبالاست با این وجود باز هم از این مخازن در بسیاری از فضا ها به دلیل ظاهر زیبای آن استفاده می کنند . در ساخت این مخزن ها قالب هایی که مواد پلی اتیلن پلاستیک درون آنها می ریزند تا شکل مورد نظر را به خود بگیرد از جنس فولاد انتخاب می شود . به هیچ عنوان تغییر شکل نمی دهند تا یک مخزن پلی اتیلن کاملاً استاندارد با ابعاد دقیق تولید گردد .