زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مخزن هوایی گالوانیزه نوعی مخزن است که برای ذخیره مایعات مورد استفاده قرار می گیرد . مخزن هوای گالوانیزه با داشتن پایه و ارتفاع زیاد فشار لازم برای انتقال آب و توزیع آن در شبکه و تانکر ، کم آبی و مصرف آن در مناطق روستایی را دارد همچنین کمبود آب کارگاه ها و کارخانه های صنعتی را تامین می کند .

مخزن هوایی گالوانیزه

مخزن هوایی گالوانیزه به دلیل تطبیق پذیری ، دوام و مقرون به صرفه بودن گزینه ای محبوب برای کاربردهای مختلف هستند . آنها از ورقه های فولادی ساخته شده اند که با یک لایه روی از طریق یک فرآیند گالوانیزه گرم پوشانده شده اند . این پوشش روی از فولاد زیرین در برابر زنگ زدگی و خوردگی محافظت می کند و طول عمر مخزن را افزایش می دهد . هنگام انتخاب مخزن گالوانیزه به چند عامل باید توجه کرد از جمله این موارد می توان به اندازه مخزن اشاره کرد باید اندازه ای را انتخاب کنید که با استفاده مورد نظر شما سازگار باشد . مورد بعدی شکل مخزن است مخازن گرد برای ذخیره سازی در فضا ایده آل هستند ، در حالی که مخازن مستطیلی فضای قابل استفاده بیشتری را ارائه می دهند همچنین درب به جلوگیری از آلودگی کمک می کند و از زباله ها جلوگیری می کند . ضخامت فولاد ; گیج بالاتر نشان دهنده یک مخزن محکم تر است. مخزن گالوانیزه با تطبیق پذیری، دوام و مقرون به صرفه بودن، گزینه ای محبوب برای کاربردهای مختلف خانگی، کشاورزی و صنعتی هستند .اگرچه تانکر هوایی دارای شکل های متفاوتی است و دارای ابعاد و اندازه های متنوعی طراحی و تولید می شود ، اما عملکرد و کارایی آنها مشترک و یکسان می باشد . تانکر هوایی گالوانیزه گاهی تا بیش از ۵۰ متر از سطح زمین فاصله و ارتفاع دارد که دلیل این ارتفاع بالا هم چیزی به جز تامین فشار آب آشامیدنی نیست.  مخزن گالوانیزه همانطور که از نامش پیداست مخزنی است که گالوانیزه شده است . این تکنیک شامل پوشاندن یک قسمت فلزی با یک لایه محافظ روی است. هدف در اینجا محافظت از مخزن در برابر خوردگی و سایش است. برای به دست آوردن یک فلز گالوانیزه، دومی را در حمامی از روی مذاب غوطه ور می کنند .

ساخت مخزن آب گالوانیزه

ساخت مخزن آب گالوانیزه : بسیاری از مزارع یا باغ ها از مخازن آب گالوانیزه استفاده می کنند . از آب این مخازن از جمله برای آبرسانی به محصولات کشاورزی استفاده …

مزایای مخزن گالوانیزه

به دلیل گالوانیزه شدن ، مخزن گالوانیزه فوق العاده مقاوم ، به ویژه در مواجهه با آب و هوای بد و دمای شدید است . همچنین یک مخزن کاملاً در برابر خوردگی و شوک محافظت می شود ، بنابراین مطمئن هستید که مخزن خود را برای سالیان طولانی سالم نگه دارید روکش روی فولاد را در برابر زنگ زدگی و خوردگی محافظت می کند و عمر طولانی را حتی در شرایط آب و هوایی سخت تضمین می کند . شرایط مخزن هوایی گالوانیزه  مراحل خاص خود را دارد و نیاز به تعمیر کمی دارد یا نیازی به تعمیر ندارد در این مدل حتی نیازی به تعویض قطعات نیست که تنها سوراخی در مخزن باعث تعویض آن می شود . تنها نقطه منفی مخزن گالوانیزه ذخیره مفید آن است ، یعنی مقدار حجم آب قابل استفاده قبل از روشن شدن پمپ ( بقیه هوا تحت فشار است) . در واقع، ذخیره مفید مخزن هوایی گالوانیزه تنها ۱۰ درصد است در نهایت، به یاد داشته باشید که ذخیره بافر ایجاد شده توسط مخزن ، از راه اندازی غیرمنتظره پمپی که به آن متصل است جلوگیری می کند ، که باعث افزایش طول عمر پمپ می شود . از این رو علاقه به استفاده از چنین تجهیزاتی با پمپ ، هر مدل مخزن وجود دارد . تانکر هوایی مخزن گالوانیزه معمولا به صورت رو باز و بسته تولید می شود که معمولا در کشاورزی و آتش نشانی از آنها استفاده می کنند که فقط به منظور ذخیره و نگهداری آب آشامیدنی بهره برداری شود .

کاربرد های رایج مخزن هوایی گالوانیزه

مخزن هوایی گالوانیزه در اندازه ها و اشکال مختلف وجود دارند که آنها را برای کاربرد های مختلف مناسب می کند.   در مقایسه با سایر گزینه های مقاوم در برابر خوردگی، مخزن ذخیره گالوانیزه تعادلی از قیمت و دوام را ارائه می دهند. این مخازن نیاز به حداقل تعمیر و شرایط نگهداری مخزن گالوانیزه دارند فشار آب مخزن هوایی گالوانیزه باید در حدی بالا باشد که این منبع قادر باشد تا آب تمام مناطق اطراف و همچنین خانه ها و مجموعه های صنعتی را تامین کند. تمیز کردن به حفظ ظاهر آنها کمک می کند. فولاد گالوانیزه قابل بازیافت است و این مخازن را به گزینه ای سازگار با محیط زیست تبدیل می کند.

  • کاربردهای صنعتی : در محیط های صنعتی، مخازن گالوانیزه اهداف متعددی را انجام می دهند. آنها به دلیل دوام و مقاومت در برابر خوردگی می توانند حاوی مایعات، مواد شیمیایی یا سایر مواد باشند.
  • ذخیره سازی : این مخازن برای نگهداری وسایل مختلف خانگی یا صنعتی از جمله ابزار، هیزم، لوازم استخر و غذای حیوانات خانگی عالی هستند. استحکام آنها آنها را برای نیازهای ذخیره سازی سنگین ایده آل می کند.
  • آبیاری دام : مخازن گالوانیزه به طور گسترده در مزارع و مزارع به عنوان آبخوری برای حیواناتی مانند گاو، اسب و گوسفند استفاده می شود. پوشش روی مخزن را از زنگ زدگی محافظت می کند و آب آشامیدنی تمیز را برای دام تضمین می کند.
  • کشاورزی : دوام و مقاومت آنها در برابر آب و هوا، مخازن گالوانیزه را برای تخت های باغچه عالی می کند. آنها همچنین برای جمع آوری آب باران یا ایجاد حوضچه در باغ ها استفاده می شوند.