زمان مطالعه: ۵ دقیقه

مخزن گالوانیزه گرم یک روش ذخیره سازی مایع اقتصادی است که عمدتاً برای ذخیره نفت و گاز طبیعی، آب آتش نشانی، مایعات صنعتی، آب آشامیدنی و فاضلاب استفاده می شود . مخزن آب گالوانیزه گرم ( HDG ) با پوشش روی سطح از فولاد فشرده است  . پوشش روی می تواند به جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی در حداقل ۱۰ سال کمک کند .

مخزن گالوانیزه گرم

مخزن آب گالوانیزه گرم به اختصار مخزن آب HDG نامیده می شود و همچنین سطح آن با روکش روی فولاد فشرده Q235 به ضخامت ۹۰ میکرون پوشانده شده است  مخزن گالوانیزه گرم از یک فرآیند منحصر به فرد پیروی می کند که در آن کل مخزن کاملاً ساخته شده در روی مذاب غوطه ور می شود و هر اینچ مربع را به طور یکنواخت ، داخل و خارج پوشش می دهد . پوشش روی در فولاد تعبیه شده است و روکش روی بر جای می گذارد که فولاد را از تماس محیطی خورنده می پوشاند . اگر نگرانی هایی در مورد گالوانیزه گرم که فشار زیادی به مخازن وارد می کند شنیده اید، اینطور نیست ! فرآیند گالوانیزه گرم فشار وارد شده در مخزن فولادی را در هنگام نورد شدن و جوش دادن به یکدیگر کاهش می دهد  . پوشش روی می تواند به توقف خوردگی و همچنین زوال برای حداقل ده سال کمک کند ، یک روش ذخیره سازی مایع اقتصادی است که عمدتاً برای ذخیره نفت و گاز طبیعی ، آب آتش نشانی ، مایعات صنعتی ، آب آشامیدنی و … استفاده می شود . مخازن آب گالوانیزه گرم دارای بیشترین نوع پانل می باشد که شامل ۱۰۰۰*۱۰۰۰ میلی متر، ۱۰۰۰ x 500 میلی متر، ۵۰۰ x 500 میلی متر، ۱۲۲۰ x 1220 میلی متر می باشد. در نتیجه مخزن آب HDG بسیار انعطاف پذیرتر و مقرون به صرفه تر است. در عین حال، چارچوب فولادی قوی و همچنین دفاع تکمیلی روی آن را به عنوان یک ظرف آب زیرزمینی کاربردی می کند.

چرا مخزن گالوانیزه گرم بهتر هستند ؟

قبل از اینکه فرآیند منحصربفرد مخزن گالوانیزه گرم وجود داشته باشد، مشتریانی که خواهان مخزن مقاوم در برابر خوردگی با عمر طولانی‌تر بودند ، محدود به استفاده از پوشش اپوکسی بر روی فولاد لخت یا ساخت مخزن از آلومینیوم و فولاد ضد زنگ با هزینه بسیار بالاتر بودند . اگر پوشش نادرست اعمال شود یا آسیب ببیند ، فولاد زیری می تواند در معرض دید قرار گیرد که منجر به خوردگی ناخواسته و پرهزینه می شود . آلومینیوم و فولاد ضد زنگ اگرچه مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارند دارای قیمت بسیار بالاتری هستند که آن را برای اکثر کاربردها غیرممکن می کند. به سادگی پوشش یا رنگ آمیزی فولاد می تواند طول عمر مخزن شما را بهبود بخشد. اما در ترکیب با گالوانیزه گرم، بیشترین بازگشت سرمایه را خواهید داشت . نتایج آزمایش نشان می‌دهد که پوشش‌های رنگی مناسب روی فولاد گالوانیزه به اثر هم افزایی دست می‌یابند که در آن پوشش دوبلکس (عمر پوشش رنگ + عمر تخمینی گالوانیزه) تا ۳ برابر طولانی‌تر از مخزن فولادی رنگ‌شده معادل دوام می‌آورد . علی‌رغم تمام تحقیقات و توسعه‌هایی که بر روی حذف خوردگی متمرکز شده‌اند ، پوشش های گالوانیزه روی فولاد مورد استفاده در کاربردهای غوطه ور مانند مخازن گالوانیزه گرم هنوز یکی از بهترین روش‌های حفاظت در برابر خوردگی است . فرآیند گالوانیزه گرم شامل غوطه وری کامل مخزن کاملاً ساخته شده در روی مذاب است که فولاد را با یک پوشش آلیاژی متصل متالورژیکی باقی می گذارد.

مخزن ذخیره آب

مخزن ذخیره آب یکی از پرکاربرد ترین انواع مخازن در صنایع کوچک و بزرگ و حتی ساختمان های مسکونی می باشد مخزنی محبوبت بالایی دارد و از برای مردم مقرون به ….

کاربرد مخزن آب گالوانیزه داغ

به عنوان تجهیزات ذخیره سازی آب آشامیدنی ، نفت و گاز ، مایعات صنعتی ، آب بازیافتی و آب آتش نشانی ، مخزن گالوانیزه گرم به طور گسترده در معدن ، ساختمان های مسکونی ، هتل ها ، ساختمان های اداری ، مدارس ، رستوران ها و سایر امکانات عمومی استفاده می شود . همچنین برای ساخت مخزن آب گالوانیزه ، تنظیم مخازن آب ، مخازن آب بادی ، مخازن آب میعانات برای سیستم های گرمایشی و مخازن ذخیره موقت آب برای پروژه های ساختمانی ، صنعت مناسب است . حجم مخزن دارای ۲۴ مشخصات برای انتخاب طرح می باشد . مهندسان همچنین می توانند با توجه به طول، عرض و ارتفاع مخزن آب طراحی کرده و سپس آن را در کارخانه مونتاژ کنند .
برنامه های کاربردی خاص را در ادامه بیان می کنیم ؛ ذخیره سازی آب آشامیدنی مسکونی یا تجاری : خانه ها و مشاغل باید آب آشامیدنی را برای ساکنان خود فراهم کنند . مخازن آب را می توان در اندازه ها و ظرفیت های متناسب با هر یک از این مکان ها ساخت. مخازن آب کشاورزی: در طول فصل خشک طولانی و غیرقابل پیش بینی، بسیاری از تولیدکنندگان برای کمک به جبران این خشکسالی ها به مخازن ذخیره آب روی می آورند. ذخیره سازی مواد یا ضایعات خطرناک : برای مشاغل و شرکت هایی که زباله های خطرناک را به عنوان محصول جانبی تولید می کنند . ساختمان های صنعتی و عمومی: برای این مکان‌ها که خطر آتش سوزی هستند (کارخانه‌های شیمیایی و سوخت، ذخیره‌سازی کاغذ و غیره) یا به دلیل اینکه عملیات اولیه آنها به مقدار زیادی آب نیاز دارد . جمع آوری و ذخیره آب باران: برای مناطق خشک با منبع آب کم یا بارندگی، توانایی ذخیره مقادیر زیادی آب در طول فصل بارندگی باشد.

مزایای مخزن گالوانیزه

کار در محیط‌ های خشن می‌تواند آسیب‌های زیادی به تجهیزات شما وارد کند، اما معمول است که مخازن فولادی گالوانیزه داغ ما به مدت ۸ تا ۱۲ سال در محیط‌های آب خشن مانند آب دریا عملکرد بی‌عیب و نقصی داشته باشند. این بسیار طولانی تر از تانک متوسط شماست! مخازن گالوانیزه گرم همچنین می توانند محدوده دمایی وسیع و همچنین محدوده pH 5.5 تا ۱۲ را بدون تحمل نرخ بالاتر خوردگی روی حفظ کنند. اگر به دنبال خرید مخزن گالوانیزه بادوام و بادوام هستید، مخزن گالوانیزه گرم تنها راه ممکن است در ادامه مزایای این مخزن را بیان می کنیم

  • مخزن گالوانیزه گرم مقاومت در برابر خوردگی، در مقایسه با سایر مخازن آب مواد، عمر طولانی تر دارد
  • قابل شرب، می تواند برای ذخیره آب خانگی برای حل مشکلات ذخیره سازی آب روزانه استفاده شود.
  • سطح صاف و زیبا، آسان برای تمیز کردن
  • مقاومت در برابر ضربه بالا، عملکرد لرزه ای قوی، بهترین استحکام کششی گالوانیزه و مقاومت تسلیم مواد است.
  • با کیفیت قابل اعتماد و مقاومت در برابر دمای بالا، بهترین انتخاب برای پروژه های آب باران است، به خصوص زمانی که دمای بیرون از ۴۰ درجه بیشتر شود.
  • نصب آسان، از پیچ و مهره های ارائه شده توسط ما برای مونتاژ استفاده کنید تا نصب بسیار آسان باشد و نشتی نداشته باشد.
  • صرفه جویی در فضا، مخزن آب فولادی گالوانیزه توسط پانل ها مونتاژ می شود، فضای صرفه جویی می شود و برای حمل و نقل راحت است .